Zondag 4 september Lédigos – Sahagún

4 september 2011 - Sahagún, Spanje

Goedenavond allemaal,

Gisteren nog vergeten te vertellen we hadden ‘n 2 persoonskamer koste 1,00 euro meer pp, dan hebben we geen last van vroeg of laat vertrekkers. Gisterenavond weer heerlijk gegetenen en de toezegging dat er vanochtend om 7 uur desayuno (ontbijt )was, nou niets alles dicht, eerst 3,6 km aan de wandel het is nog schemer, maar als we in Terradillos de Templarios is het goed licht bij de refugio is ’n bar en deze heeft ook ontbijt.

Gelukkig want zonder ontbijt weg vind ik maar niets en ook koffie water kan ik krijgen. Dan op weg voor het volgende traject 12,2 km, eigenlijk op ’n voetpad langs de provinciale weg maar er is ’n alternatief ’n nieuw voetpad cq onverharde weg wat meer het land in en door de dorpen Moratinos en San Nicolas, dit is leuker de huizen en schuren worden nog van luchtgedroogde leem gemaakt en veel oude gebouwen worden gerestaureerd,veel ook gedeeltelijk van leem want die moeten ieder jaar worden bijgesmeerd en dat is natuurlijk veel werk.

De omgeving lijkt verder op dat van gisteren, alleen wordt hier en daar het gras weer groen op de heuvels en dat ziet er gelijk wat vriendelijker uit. Met nog ongeveer 3 km tegaan verlaten we de provincie Palencia en komen in de provincie León, we komen nog langs de ruïne Ermita de la Virgens del Puenta ’n oud klooster waar alleen de kapel van is gerestaureerd, maar helaas hij is gesloten. We lopen dan door het industrie gebied want Sahagún het is best ’n grote stad. Eenmaal in de stad komen we langs de oude kerk La Trinidad ’n prachtig gebouw uit de 16e eeuw gerestaureerd, hierin zit het vvv en de refugio, we vragen ’n plattegrond van de stad om hem te bezichtigen en dan de route weer op te pikken.

Maar het loopt allemaal anders we willen geld pinnen, we stoppen m’n pas in de automaat maar het scherm is zo slecht leesbaar dat we de transactie canselen, maar m’n pas komt niet meer terug, er naast zit ’n apotheek waar we nog wat zalf willen kopen en deze belt voor ons de bank, de automaat blijkt leeg te zijn, Interhelp gebeld en de pas laten blokkeren, morgen om 8 uur gaat de bank open om m’n pas op te halen, we zijn even van slag en gaan koffie drinken aan de overkant, vandaag niet meer verder we boeken ons in bij de refugio in de kerk.

Ik had net gisteren de etappes voor de eerste 14 dagen uitgestippeld, maar dat kan nu wel weg. Wel staat de km teller op 3001 en moeten we nog 363 km lopen volgens het boekje maar dat wil nog wel eens verschillen met de werkelijkheid.

De laatste dagen weer jongeren met ‘n gitaar op de camino, die al lopende voort zingen en spelen, verder horen we weinig muziek niet in de bars en restaurants (daar staat altijd de tv aan)en al helemaal geen Spaanse muziek.

Zo dat was het weer voor vandaag morgen verder met deze soap

Groetjes Nanda en Leo

1. Agaath:
    5 september 2011
    Hee jullie gaan als een speer, laat je dag niet verpesten door deze tegenvaller .
    T is al zo een tijd goed gegaan en een dagje rust is ook niet verkeerd.
    Komt vast goed je bent in Spanje dus .Poco poco he .
  2. Maud:
    6 september 2011
    Hallo Leo en Nanda,
    We zitten nu(6-9)in Astorga en hebben in de gemeentelijke herberg ook een 2-persoonskamer gekregen. Voor dezelfde prijs.
    In deze herberg kan je zelfs gratis internetten.
    Gisteren hebben we Leon bekeken en zelfs 35 km gelopen. Maar dat kwam doordat we een herberg niet konden vinden.
    Groetjes,
    Wim en Martin
  3. Corry Klokkers:
    6 september 2011
    Hallo Leo en Nanda,
    Hier alvast een verjaardagsfelicitatie voor jou Nanda.Je bent 13 sept.jarig. Leo ook gefeliciteerd met je vrouw en wandelmaatje.
    Wij gaan 14 dagen met vakantie. T. Greet blijft op de hoogte. Onze dochter houdt de mails in de gaten.
    Wat gaan jullie geweldig. Klasse hoor.
    Nogmaals alvast PROFICIAT vanuit Halfweg.
    Hartelijke groetjes van T. Greet, Koos en Corry