Zaterdag 3 september Carrión de los Cond - Lédigos

3 september 2011 - Ledigos, Spanje

Hallo,

Gisteren tegen 'n cafetaria aan gelopen waar ze gebakjes verkochten zo groot als 'n bonbons, ze hadden 10 verschillende we hebben ze alle 10 geproefd heerlijk.
Vanochtend heel vroeg wakker de eersten gingen al om 5 uur weg dus om 4 uur al gestommel op de zaal en om half 6 deden ze het licht al aan we bleven nog even liggen maar Leo ging er toch maar uit. We hadden gisteren al wel de rugzak zover gepakt voor het geval dat wij om half 7 de eersten zouden zijn, we waren dus heel snel klaar vanochtend, op alle barretjes stond vanaf 6 uur pelgrims ontbijt, mar toen we buiten kwamen nog geen bar open.

Wat nu terug naar de refugio voor thee en koffie water? brood hadden we wel al was de jam op, maar er kwam beweging in 'n bar en zo konden we toch nog ontbijten al was er nog geen brood, dat kwam pas tegen half 7, nu hebben we geen haast want het wordt pas na 7 uur licht.   Om kwart voor 7 toch op weg, eerst het dorp uit, dat ging nog wel maar buiten het dorp is het bij elke kruising is het goed kijken, de pijlen zijn geel en in de schemer niet goed te zien. We lopen nog langs 'n oud klooster prachtig maar nu niet te fotograveren, het eerste gedeelte is nog door veel beplanting maar eenmaal voorbij de abdy van Benevivere gaan we de lange rechte weg op naar Calzadilla de la Cueza het is inmiddels goed licht en 'n goede wandel temperatuur, het uitzicht blijft hetzelfde graanakkers tot de horizon met hier en daar 'n boom, er lopen wel veel wandelaars maar we lopen niet echt in file, na 10 km is er 'n koffie keetje met stoeltjes even uitrusten, langs de weg ga je niet zitten en om op de akkers te komen moet we eerst 'n watergoot met hoog onkruid over.
In de beschrijving van de route staat dat je Calzadilla pas ziet als je er bijna bent het ligt in 'n kuil, dus toen we 'n helling kregen dacht ik we zijn er, maar dat was niet waar eenmaal boven weer 'n eindeloze weg, met aan heteind  'n helling, dit gaat zo'n 4 maal door,we liepen inmiddels alleen tenminste niemand binnen 300 mtr. voor of achter ons. Toen had ik echt 'n verlaten gevoel, dit deel van het traject is echt oud de ruilverkaveling heeft dit deel van de oorspronkelijke camino in tact gelaten. Maar eindelijk verschijnt de kerktoren en komen we bij Calzadilla de la Cueza hier is 'n bar en daar is het druk, ook wij aan de koffie.
Nu nog 6 km naar Lédigos dit gaat meer tussen 2 heuvels door dus we klimmen en dalen iets, veel huizen  in dit dorp zijn van leem  maar meer als de kerk,refugio en de bar is er niet. Na deze vroege en eindeloze etappe zijn we ook vroeg klaar, de zon schijnt inmiddels volop en zijn we daar blij om.
Morgen lopen we 25 km gaat het totaal over de 3000 km en de nog te lopen km  is vandaag gezakt onder de 400.
Dus nog even en deze blog geeft geen nieuwtjes meer

Groetjes Nanda en Leo

1. ger van honschoten:
    3 september 2011
    Hallo Nanda en leo
    Gaat goed he nu al onder de 400 kilometer,geweldig hoor .
    Ook leuk dat je haast elke dag internet heb.
    Nu weer elke dag even jullie avonturen lezen.
    nu veel succes nog en groeten ger
  2. john en anja:
    3 september 2011
    hallo kanjers nog 400 km te gaan en dan zit het er op wat een belevenis wat een avontuur geweldig en al die verschillende mensen ontmoet met allemaal verschillende nationaliteiten heel erg leuk ook om te lezen . De zomer is voorbij de scholen gaan weer beginnen .maar voor ons niet hoor wij zitten over 2weken heerlijk in de zon in Malorca heerlijk vooruitzicht he nou Leo & Nanda hou vol de laatste loodjes fijne wandeldag morgen doeg John&Anja.
  3. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    4 september 2011
    Hallo Nanda en Leon, Net een stuk, op tv, meegelopen naar Santiago de Compostella met Hans Kazan. Wat een geweldige sfeer! Hebben jullie ook een jacobsschelp op je rugzak? Ik wist wel dat er veel mensen daaraan meedoen maar als je het dan ziet, bij de obelisk wat er allemaal wordt neergelegd fantastisch. Jullie gaan erg snel. Dat je al dagen meer dan 30 km loopt zegt wel iets over jullie conditie, inmiddels geweldig opgebouwd.
    Hier uit de omgeving zien wij minder nederlandse auto's rijden dus die staan nu in de file in Nederland. Wij krijgen na deze gasten nog 2 parijzenaars en dan zit het erop. Op jullie weg komen nog erg veel leuke dorpjes, belangrijk om een stok bij je te hebben. fijn dat je steeds internet hebt. Geeft veel leesplezier aan je volgers. Nu voor de komende dagen veel loopplezier, lekker eten en vooral koffie onderweg gewenst van Tom en Catherine.
  4. anki:
    4 september 2011
    hoi hoi
    wat blijft het toch fantastisch om jullie te volgen. Goed gaan jullie zeker, nu de laatste loodjes.
    Wij waren zelf even twee weekjes weg dus moet ik nog veel inhlalen qua verhalen. Ik zag Burgos voorbij schuiven, ook hier zijn wij geweest leuk joh.
    Houdt moed en voor goede zin en het hoofd koel.
    KNUS Jack en Anki