Vrijdag 13 mei - Knegsel - Rul/Heeze

13 mei 2011 - Heeze, Nederland

Dag allemaal,

Vanochtend van broer vd Ven een prima onbijt gehad, de tafel werd gedekt in de gemeenschaps ruimte en uit de krat die hij mee had kwam van alles, div. broodjes en beleg, alles vers uit de verpakking, dus over hygiene geen klagen, ook moesten we een lunch pakket klaar maken, want wandelaars moesten goed eten. Ook stuurde de broers ons op weg zodat de km naar Knegsel niet meer afgelegd hoefde te worden.

Veel bospaden vandaag, en wat hier wel vreemd is, dat op brede zandwegen een deel is geasfalteerd voor fietsers, en dat wandelaars en auto's door het zand moeten gaan, nu komen er gelukkig niet veel auto's, want dan zien we mekaar niet meer van het stof.

De route kaart van vandaag gaf aan 3 x koffie punten, de eerste lag eigenlijk iets te ver weg,12 km, maar omdat we nogal stevig ontbeten hadden moest dat lukken, maar bij de 10 km ging het fout 1,5 km omgelopen, komen we op de camping waar de koffie geserveerd zou worden, geen koffie, bruiloft gehad dus vanmiddag pas, even uitgerust en op naar het volgende punt 2 km verder op, niets te zien waarschijnlijk niet meer in gebruik, dan ben je dus het ritme kwijt, en omdat we weer erg veel zandpaden hadden liep het zwaar, m'n humeur werd er niet beter van, de route was best wel mooi, maar veel als gisteren,. wel veel paarden gezien vandaag dikke belzen vooral.

Om half 4 waren we op de Rul, in Rul dit was vroeger een dorpje maar hoort nu bij Heeze, waren we eerst op nr. 10 niemand thuis, gingen we in de tuin zitten, gaat Leo na een poosje twijfelen of we wel goed zitten en ja hoor telefoon gecheqt en moeten we op 14 zijn. Daar waren ze wel thuis en werden we gastvrij ontvangen, gedoucht toen fietsen geleend, en naar het centrum van Heeze, wat boodschappen gedaan, en gegeten, Leo had een ijssalon gezien dus ijsje toe.

Eenmaal weer op onze kamer onderdak gezocht voor morgen, nou dat viel erg tegen, naast de route zijn er 2 in Sterksel, 1 belt niet terug, ander alleen een hele bungalow maar veel te duur. Nu hebben we besloten om naar Weert te lopen, hebben daar ook onderdak, maar we gaan niet via de route maar langs de doorgaande wegen. Het route boekje geeft al aan "tussen Heeze en Weert geen horeca" naar Weert via de route is te lang zonder goede rustpunten. In Weert pakken we de route weer op en hopen 20 of 21 mei in Maastricht te zijn.

Meer weet ik niet te zwammen vandaag, we hebben ook geen foto's gemaakt d.us

allemaal tot morgen.

1. De Houtkoopjes:
    13 mei 2011
    haha, hij heeft een neus voor ijssalons!!
  2. Irene:
    13 mei 2011
    Jullie gaan wel snel hoor! Het mag ook rustiger.....
    Nee hoor! Lekker lopen en genieten
    Kus
  3. Carole en Ger:
    13 mei 2011
    Jullie gaan inderdaad erg snel, het zuiden van Nederland in zicht. Op naar Maastricht dus. Het was onze bedoeling om de mis in Maastricht bij te wonen, zie nu dat jullie daar vrijdag of zaterdag hopen te zijn en dat gaat ons dus helaas niet lukken. Maar weet dat we in gedachten bij jullie zijn. Zet 'm op, kop d'r veur.............

gr. Carole en Ger
  4. Agaath:
    13 mei 2011
    ik was in de veronderstelling dat alleen je goeie humeur mee ging in je rug tas.heb je toch stiekem ook die slechte in gepakt .Erg stout van jou Nanda Witteman.
    Gooi overboord loopt een stuk lichter joh!!
    In plaats van koffie is een ijssie ook lekker.
    groetjes en er zou zo af en toe wel eens meer iets mis gaan kan niet alles regelen liefs van ons Jan en Agaath
  5. tineke en joop:
    14 mei 2011
    hallo wandelaars,

We vertrekken morgen naar Frankrijk.
    Maar we blijven jullie volgen, hoor.
    Mijn zus heeft gelukkig ook Internet dus kan ik jullie zeer gewaardeerd verslag volgen.
    Zet hem op!
    liefs van joop en tineke
  6. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    14 mei 2011
    Hallo Nanda en Leo, zo te lezen zijn er alweer veel voetstappen gezet. Ik vind het geweldig, zou zo mee willen maar met al mijn werk hier, niet haalbaar, nog niet. Misschien naar Rome??? Hoe is het met de voeten Nanda, heb je de blaren afgeplakt? Overigens ben jij familie van de Wittemannen uit Noordwijkerhout??? Zou best kunnen want dat zijn ook van die doorzetters. Veel goeie zin voor morgen en bedenk maar slechte zin is ook zin, anders zou je het verschil niet merken!
    Groetjes van Catherine en Tom uit het inmiddels weer warme franse land.