woensdag 4 mei Ter Aar - Driebruggen

4 mei 2011

Na de voetbal van gisteravond naar een smal 2 persoonsbed, waar Leo al gauw te weinig ruimte had en op het 1 persoonsbed dat er ook stond ging slapen, gevolg, allebei een uitstekende nacht, We zijn om kwart voor 8 gaan lopen, na een prima ontbijt.

We hadden ons dik aangekleed want het gras zag vanmorgen helemaal wit, dus nachtvorst, zelfs onze handschoenen hadden we uit de rugzak gevist. Maar eenmaal buiten in de zon was dat helemaal niet nodig, omdat de wind was gaan liggen, was het warmer dat gisteren.

Omdat we ongeveer 2 km van de route sliepen, moesten we eerst weer terug naar de dijk, en zo onze reis vervolgen, omdat de LAW's (langeafstand Wandelpaden) achter de dorpen omgaan lopen we ook langs de achtertuinen en dat kijkt veel leuker dan voortuinen. We lopen in het groene hart, vandaag langs Aarlanderveen en via de 4 Molenroute naar Zwammerdam langs Bodegraven naar Reeuwijk, Veel klimmetjes over hekken en dierenroosters, ook lopen we een heel eind langs de ringvaart, daarna langs de oude rijn. Bij Zwammerdam even de route kwijt, maar dat was weer gauw opgelost. Bij Reeuwijk zijn helemaal veel watertjes, met heel veel aalschovers.

Om kwart voor 1, bij de Reewijksche Hout aangekomen, Marion en Coby waren er toen al, samen hebben we nog wat gedronken en toen gingen zij alweer, want onze etappe had meer tijd gevraagd dan verwacht, na wat gegeten en gerust te hebben, liepen wij over een dijk dwars door de  Reeuwijkse Plassen naar Driebruggen. Marion wij hadden 100 regenspatjes.

Hier troffen we op het adres een alleraardigst leuk tuinhuisje aan in een prachtige tuin, hier heb ik zelf eten gekookt omdat dit dorp geen eetgelegenheid heeft maar wel een supermarkt, en het huisje heeft een gevuld keukentje.

Ook hebben we hier internet, dat was gisteren niet het geval, onbeveiligde netwerken hebben we nog niet gevonden, dus als er geen berichtje komt ligt het hieraan. Morgen lopen we naar Vlist, ongeveer 18 km, we wachten af, allemaal een leuke bevrijdingsdag en tot morgen.

gr. Nanda en Leo

1. bep en dik keizer:
    5 mei 2011
    Hallo Nanda en Leo,
    Jullie gaan als een als een speer!! super hoor, we genieten van jullie verhaal.
    Zo te lezen zijn jullie toch iets eerder in Den Bosch??? dus ontmoeten we jullie w.s. iets verder op de route. (Limburg?)
    Geniet ervan,
    Bep en Dik