Zaterdag 13 augustus Lichos - Saint Palais

13 augustus 2011 - Saint-Palais, Frankrijk

Hallo Allemaal,

Hebben slapen in ’n hotel maar het bed is erg slecht hierdoor niet lekker geslapen, vanochtend nog ontbeten met Dominique en Pascal en z’n vrouw afscheid genomen want omdat wij naar de camping gaan zien we ze niet meer. Via de weg naar Aoure, daar denk ik de lunch te kopen maar geen winkels, dus had ik gisteren de lunch in Navarrenx al moeten kopen, nu daar heb ik niet aan gedacht. We doen het maar met wat we hebben, nog 6 zoetige broodjes en 2 harde perziken.

We lopen nu in de middel of no where weer in en komen tot Saint Palais niets meer tegen, o ja in Olhaïby nog ’n kapel, maar deze was dicht. We gaan weer op weg en als we het gehucht uitlopen komen we de bakker tegen, als ik dat had geweten, maar hij was voorbij voor ik het zag en toen hij 10 min. later terug kwam hield ik hem aan en hadden we toch brood voor de lunch, beleg heb ik nog ik m’n tas, dus alles weer geregeld.

We besluiten de variant naar Saint Palais te nemen en komen zo door de bergen en zien van ver de kerk van Saint Palais liggen, maar het duur nog 2 uur voor we er zijn, we zitten bijna in Spanje de plaatsnamen staan al in 2 talen op de borden. Maik komt ons hier op halen. Hij moet vandaag langer rijden over 64 km dan van de week over 114, maar zo komen we dus op de camping aan.

Hier worden we verwend met negerzoenen en drop (mmmm) we drinken koffie gaan even douchen, bekijken de camping en gaan even naar het strand de golven zijn laag deze dag, we eten wat en het is bijna donker als we terug gaan naar de camping.

Wij slapen in Joshua z’n bed en die gaat bij Naomi slapen in de kleine tent.

Tot morgen allemaal Nanda, Leo, Maik, Irene en de kids

1. Agaath:
    15 augustus 2011
    Gezellige dagen dan maar toegewenst, kunnen jullie weer een tijdje Nederlands praten . En de kleinkids weer eens knuffelenis ook aleen tijdje trg dat dit gebeurd is .
    Geniet van en met elkaar
  2. Tante Cor:
    15 augustus 2011
    Beste Nanda en Leo,dank voor jullie verhalen met de ervaringen.Er zijn heel veel mensen die meeleven. Hoe gaat met jullie? Dat hoef ik eigenlijk niet te vragen....het lijkt me wel een heel afwisselende reis, ook met andere mensen en talen.Hier is alles hetzelfde, er is wel een broeder overleden. De heiligdomsvaart is heel goed verlopen, met veel belangstelling. Nu hebben we het feest van Maria Hemelvaart.Hebben jullie het eind al in zicht? Nanada met Leo's verjaardag heb ik me vergist. Voor jouw verjaardag vergeet ik je niet, dus nu alvast proficiat, dan ben ik zeker niet te laat.Maak er samen een mooie dag van.
    Hierbij nog een paar woorden van mijn medezusters: van Christina:op weg... hoopvol kijkend naar de toekomst; van Leonie:groetjes en tot ziens: Van Corrie: wat een belevenis, ik kan jullie goed volgen op de atlas.Nu nog de laatste etappe...ons gebed vergezeldt jullie... goede moed en behouden aankomst. Van Marianne:Alle goeds...Dit alles is dus niet als publicatie bestemd. Groeten van tante Cor.
  3. Carole en Ger:
    15 augustus 2011
    Wat zal dat een fijn gevoel zijn de kids weer om jullie heen te hebben. We volgen jullie nog steeds met veel plezier. We wensen jullie hele fijne dagen samen met de familie en op naar de Spaanse Grens.

groetje Carole en Ger