Zondag 5 juni Rimogne - Signy-l'Abbaye

5 juni 2011 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Hallo Volgers,

Wat hebben we toch veel reacties, en weer van allemaal andere mensen, wij zijn er heel blij mee, het is vaak het eerste wat we doen,als we op de kamer zijn, hebben we internet, zoja even reacties lezen, en dan ga ik m'n stukje schrijven in wordpad, heerlijk op bed met wat drinken, en de pc. Als we geen internet hebben gaan we later buiten zitten in de tuin of terras, en kijken of het dan lukt, nou gisteren niet, was trouwens maar 1 internet aansluiting op het scherm, en deze was beschermd, buiten zitten was geen optie, want het ging enorm onweren en regen.

Na de pizza lagen we vroeg op bed half 10 al, en vanochtend om half 8 op, en zo laat was ik ook wakker, dus een lange nacht, om 8.00 kwam het ontbijt, de was hing op een wasrekje in de keuken vanwege het onweer,en was vanochtend niet droog, maar de hospita die het onbijt kwam brengen, heeft het meegenomen naar de droger en voor we gingen lopen, was het droog.Het hoefde niet met veiligheidsspelden aan de rugzak.

Om half 10 waren we weer in Murtin-Bogny, en begon de route voor vandaag 22 km, eerst naar Remilly-les-Pothees, tussen de weilanden door, en langs de spoorlijn Lille-Straatsburg, nou dit pad was kniehoog gras,en na die regen van vannacht, zeik natte benen en schoenen, want het was nog wel niet zonnig, maar wel warm en benauwd. We lopen door het Ardense gedeelte van de Thiérache,een weids landschap met veel akkerbouw en daardoor allerlei kleuren in het glooiende landschap, ook veel koeien, die lopen veel in kuddes met kalfjes erbij.

In al die dorpjes is niets te beleven geen kroegje of iets dergelijks, dus koffie bij de bushalte hebben we een bankje, op naar Servion, kijken we al lopende over de Vallei Audry een prachtig gezicht maar of de foto's wat zijn weet ik niet want het is niet helder, wel komt de zon regelmatig te voorschjn en dan is het heet. Na Servion op weg naar Vaux-Villaine, daar was een kruis en een wasplaats en daar ons broodje gegeten in de schaduw, hierna het plateau op, en toen bestond de beschrijving in het routeboekje uit 6 regels van een alinea, en we moesten 10 km lopen, jullie begrijpen het al, aanwijzing gemist en van de route af, gevraagd en via 3 km op de grote weg, weer op de route af en toe regen, maar net de straat niet nat, om 4 uur na 28 km waren we in Signy-l'Abbaye, bij de kerk en daar tegen over een hotel-restaurant deze man maakte een prijs binnen het budget,dus alles gauw geregeld, en 'n biertje op terras.

Nu kwamen we gisteren tijdens het wachten in Murtin-Bogny, een Hollander tegen die had een dutje gedaan op de muur bij de kerk, en die is op weg naar Parijs, laten we die vandaag weer tegen komen in het hotel, waar we slapen, hij dronk er een biertje, hij heeft een tentje bij zich en slaapt in de natuur, wij gingen douchen en hij nog een stukje wandelen.

Zo doet ieder het op z'n eigen manier, morgen naar Wasigny niet zo'n lange route.

groetjes allemaal en tot morgen

Nanda en Leo

1. Agaath:
    5 juni 2011
    Nanda en Leo wij gaan er ook even tussen uit maar we doen het makker an als jullie hoor.Gaan 8dgn naar de zon (Turkye)- eten -drinken-liggen bruinbakken (hoop ik).
    Dus jullie sterke verhalen lezen wij volgende week woensdg pas weer .
    Het ga jullie goed en ben blij dat het zo goed gaat na de opstart problemen van de eerste weken Liefs van ons
  2. Corry Klokkers:
    6 juni 2011
    Hallo Leo en Nanda,
    oftewel, hallo ZEER DAPPERE WANDELAARS!!!
    Het lijkt een spannend boek wat wij aan het lezen zijn. Wij lezen ups en downs en telkens weer benieuwd naar de nieuwe bladzijde. Maar wij behoeven slechts te lezen en jullie moeten het doen!!!!!
    Veel respect voor jullie en successssssssssss!!!!!!
  3. Dory:
    6 juni 2011
    Hoi Nanda en Leo, weer een hoop leeswerk van jullie ontvangen vooral als je zoals ik er ook een paar dagen tussen uit bent geweest en ja ook ik heb een dagje met onze groep gelopen ik denk wel zo´n 10 km. Valt dus helemaal in het niet bij jullie maar kan me nu nog beter voorstellen hoe het voor jullie is. Veel plezier verder en jullie lopen en ik mail wel weer, gr. Dory
  4. Anneke en Gerard Baltus:
    7 juni 2011
    Hoi Nanda en Leo ,we moeten jullie berichten een paar weken missen maar pakken het na onze vakantie weer op. We vinden het leuk om het te volgen . Sterkte en succes!!! Anneke en Gerard B.
  5. Marian:
    7 juni 2011
    Hallo Nanda en Leo, er liggen alweer heel wat voetstappen achter jullie. Die van de route en die extra die jullie af en toe doen. Een omweggetje en weer op het juiste pad. Ja, zo gaat het in het leven. Ik begrijp nu ook waarom jullie steeds de kerken aan doen, voor dat ene beeld he.....Antonius....en dan lieve Antonius beste vriend, help dat ik de route weer vind, ha,ha,
    Maar alle gekheid op een stokje ik vind het super wat jullie samen doen en veel succes op jullie weg!
    Marian.
  6. Nico en Mieke:
    8 juni 2011
    Hallo Leo en Nanda,

Ik heb het verhaal van woensdag 01 juni gelezen. Wat een toestand zeg, echt een weg met hindernissen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Jullie zijn al aardig onderweg en maken heel wat mee. We blijven jullie volgen. Succes verder en hartelijke groeten.

Nico En Mieke